محققان آلمانی رباتی طراحی کردند که راه رفتن اجداد پستانداران را شبیه‌سازی می‌کند. آن‌ها با الهام گرفتن از یک فسیل ۲۹۰ میلیون ساله جانداری موسوم به اروباتس پابستی (Orobates Pabsti) این ربات را طراحی کردند.

این جاندار از اجداد پستانداران محسوب می‌شود که شبیه خزندگان حرکت می‌کند. پستانداران حدود ۲۰۰ میلیون سال پیش برروی زمین پدید آمدند و از تبار آب پرده‌داران یا مشیمه‌داران (Amniota) هستند.

آب‌پرده داران به گروهی از جانداران اطلاق می‌شود که دارای ستون فقرات و چهار اندام حرکتی هستند. همچنین تخم‌های آن‌ها توسط یک غشاء یا پرده از محیط پیرامون مجزا می‌شود. اجزای این گروه شامل اجداد برخی رده‌های جانوران کنونی از جمله پستانداران، پرندگان و خزندگان است. داده های بدست آمده از این ربات، اطلاعات جامع‌تری از نحوه حرکت اجداد پستانداران ارائه کرده است. این یافته‌ها به دانشمندان کمک می‌کند تا به درک بهتری از نحوه تکامل این گونه از جانوران برسند.

به عقیده زیست شناسان این فسیل، کلیدی برای درک درستی از حیوانات مهره‌دار زمین است. همه پستانداران و همه خزندگان از جمله تمام دایناسور‌های منقرض ‌شده و پرندگان امروزی، همگی یک جد مشترک داشتند. این فسیل به اجداد این جانداران بسیار نزدیک است. از این رو، مطالعه فسیل‌ها به ما کمک می‌کند که به چگونگی پیدایش حیوانات امروزی پی ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست