دومین دوره کارسوق مهندسی ژنتیک از خردادماه ۱۳۹۷ آغاز و طی برگزاری دوره آموزشی آن، ۱۶۴۸ نفر در قالب ۴۱۲ گروه ۴ نفره، آموزش های غیرحضوری را دریافت و با برگزاری آزمون، ۱۲۱ گروه ۴ نفره جهت شرکت در دوره حضوری و کارگاه های عملی انتخاب شدند. در مجموع در این رویداد، ۶۰۴ دانش آموز از ۲۸ استان مختلف کشور آموزش دیده و بیش از ۱۰۰ گروه با ارسال پروپوزال پروژه تحقیقاتی خود، وارد فاز پژوهشی شدند. گروه هایی که موفق به انجام پروژه تحقیقاتی خود شدند، نتایج خود را در قالب مقاله پژوهشی به دبیرخانه کارسوق ارسال و پس از داوری اولیه، ۲۳ گروه جهت شرکت در مرحله کشوری انتخاب شدند.

مرحله کشوری دومین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک نیز در روزهای ۱۰ و ۱۱ آبانماه ۱۳۹۸ به میزبانی اداره استعدادهای درخشان استان البرز برگزار گردید. در این مرحله ۲۳ مقاله راه یافته ، طی ۲ دور توسط داوران مورد ارزیابی علمی قرار گرفت و نهایتا تیم های DNA پلیمزار از مدرسه فرزانگان ۲ همدان، تیم ژنتیک ک.ب از مدرسه شهید بهشتی یاسوج و تیم ژنتیک برتر از مدرسه فرزانگان زنجان حائز رتبه های اول تا سوم شدند. در آیین اختتامیه این کارسوق که با حضور جناب آقای دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرکار خانم دکتر فاطمه مهاجرانی، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان برگزار گردید، تیم های برگزیده جوایز خود را دریافت نمودند.

تیم DNA پلیمراز فرزانگان 2 همدان

تیم DNA پلیمراز فرزانگان ۲ همدان

تیم ژنتیک ک.ب از مدرسه شهید بهشتی یاسوج

تیم ژنتیک ک.ب از مدرسه شهید بهشتی یاسوج

تیم ژنتیک برتر از مدرسه فرزانگان زنجان

تیم ژنتیک برتر از مدرسه فرزانگان زنجان

علاوه بر تیم های اول تا سوم، جایزه ویژه هیات داوران ضمن تقدیر از گروه فرزانگان ایلام، به تیم هرمز ژن از مدرسه بحرالعلوم میناب تعلق گرفت.

همچنین تیم الکساندریا از مدرسه فرزانگان الیگودرز نیز موفق به کسب عنوان پوستر برتر گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست